Welkom op mijn blog !!

Mijn foto
Met vilten, schilderen, fotograferen en beeldhouwen vul ik al mijn vrijetijd.

zondag 5 december 2010

Sinterklaas is altijd leuk, totdat de kinderen groot zijn. Dan, als de kleinkinderen er zijn , wordt het vanzelf weer Sinterklaas, sprak ze hoopvol. Wij verdelen de gezelligheid altijd een beetje. Met Sinterklaas doen we een gezellig avondje met een spelletje, pepernoten en chocoladeletter. Met Kerst trekken we loten en kopen of maken we leuke kleine presentjes en dat mag ook met een gedichtje. Dit alles onder het genot van een lekker hapje en drankje. Maar ik mis toch de Sinterklaas van vroeger. De spanning die je voelde totdat hij kwam, het gebonk op de deur en het strooien van Zwarte Piet. Vooral de liedjes vond ik als kind geweldig. Vooral het liedje: Mijn zusje kreeg van Sinterklaas twee emmertjes van blik. En dan zong ik de volgende regel: En ook een houten jurk erbij, wat was ze in haar schik. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat iemand aan Sinterklaas een houten jurk vroeg. Ik heb het altijd een vreemd meisje gevonden!
Iedereen een gezellige avond, met of zonder liedje en kado. Knufzz...Peebee

2 opmerkingen:

  1. Ik wens je een fijne Sinterklaas avond!
    Groetjes uit het nu ook koude Spanje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha!!!! die is goed zeg: een houten jurk.
    groetjes en bedankt voor het hoofddeksel, lieve groet en tot....riet:)

    BeantwoordenVerwijderen