Welkom op mijn blog !!

Mijn foto
Met vilten, schilderen, fotograferen en beeldhouwen vul ik al mijn vrijetijd.

vrijdag 31 december 2010

Hoera, jarig vandaag

Wat is het fijn om jarig te zijn! Dat meen ik echt. Al die lieve wensen van iedereen. Daar kan ik echt van genieten. Gisteren heeft MKZ, terwijl ik met mijn workshop bezig was, een heerlijke appeltaart en wafels gebakken. We komen vandaag dus niets te kort. De jaarlijkse bowl staat ook al klaar om gedronken te worden. Vanaf nu dus alleen nog maar genieten. Allemaal een hele 'GOEIE ROETSJ" en allegeluk, liefs en goede gezondheid in het nieuwe jaar. Ik verheug me erop het komende jaar weer van alle verhalen  te kunnen genieten.

appeltaart en bowl


Het recept voor de bowl:
1 groot blik ananasstukjes (indien nodig kleiner snijden)
1 groot blik peren (kleine stukjes snijden
1 groot blik halve persiken (kleine stukjes snijden)
1 grote pot kersen zonder pit
1 klein blikje mandarijnen

Al het fruit  inclusief het sap in een grote kom doen.
2,5 dl. water koken met 1 zakje vanillesuiker en 1 kaneelstokje. vijf minuten laten koken. Afkoelen
1/2 fles rode zoete wijn (liefst lambrusco vanwege het kleine beetje bubbels)
Het water met kaneelstokje en de wijn bij het fruit doen.
Een nacht koel wegzetten. En dan ......genieten maar.

6 opmerkingen:

  1. Van harte met je verjaardag! Ik wens je een hele fijne dag! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk, appeltaart en bowl! volgend jaar weer van de partij! veel plezier vandaag en enne gouwe roetsj! lieve groetjes en tot....wij:):)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Happy Birthday, sweet friend!!
    What a fun day to be born, too!
    (Here, in the US, if you are born on the 31st, your parents can claim you as a tax deduction for the entire year...even though you are only here for 1 day of it!)
    Enjoy your celebration and Happy 2011!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat met je verjaardag. Wat een unieke dag om jarig te zijn.
    Een heel fijne jaarwisseling gewenst. Ik zal straks een goed glas champagne op jouw verjaardag drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Patty, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Haha wat een feest vanavond speciaal voor jou ;-))

    Hele fijne avond en een mooi begin voor 2011!!
    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Happy Birthday. HOpe you had a wonderful day. xx

    BeantwoordenVerwijderen