Welkom op mijn blog !!

Mijn foto
Met vilten, schilderen, fotograferen en beeldhouwen vul ik al mijn vrijetijd.

woensdag 10 november 2010

Zo blij....

Vanmiddag zijn we naar kringloopwinkel "de Jacobushoeve" in Vessem geweest. Het is een oude boerderij die onder monumentenzorg staat en daar hebben ze de kringloopwinkel in gevestigd. Ook de heemkundekring en de Wereldwinkel kun je er vinden. Ze hebben hoofdzakelijk kleding en kleingoed. Ik ging eigenlijk kijken voor fotolijstjes. Die wil ik, wit geschilderd, zonder inhoud aan de zachtboardmuur in het atelier hangen. Daar kunnen dan kleine werkjes in geprikt worden. Je hebt dan meteen een lijstje om je werk zodat je instant resultaat ziet. We vonden al meteen drie hele leuke lijstjes en een paar glazen. Na nog wat rondgekeken te hebben zag ik op een tafeltje een naaimachine staan. Hij kwam me wel erg bekend voor.... en ja hoor, dezelfde naaimachine waar mijn schoonmoeder jaren op gewerkt heeft. Of het echt haar machine is weten we niet maar wat ik wel weet is, dat het een dijk van een machine is, waar je zelfs zware materialen heel gemakkelijk mee naait. Die gaat dus ook naar het atelier. Oooooo....wat ben ik blij... lijkt wel Sinterklaas.
echte vendomatic uit ong. 1960

5 opmerkingen:

  1. wat heerlijk patty om zo'n juweeltje te vinden en natuurlijk supermakkelijk in je nieuwe atelier! nu ben je echt multi-functioneel: schilderen, beeldhouwen, vilten, tekenen, naaien. als er iemand is die dit allemaal kan, ben jij het wel.
    lieve groet en tot....riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een vendomatic, ja die heb ik ook jaren gehad, erfstuk van mn eigen moeder. Maar op een gegeven moment was het beestje echt versleten. Het was ook zo'n loei zwaar ding, niet te tillen maar heerlijk om mee te naaien.
    Veel plezier met de machien, groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig deze naaimachine! Volgens mij hadden wij vroeger thuis ook zo eentje staan... Nostalgie :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a treasure to find. Congratulations and enjoy..... the machine looks like it is waiting to be used in your creative endeavors.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eem heel late reactie, maar, als je geen handleiding hebt en wel Engels begrijpt, kijk dan goed naar je VenDomatic waar de knoppen enz. zitten (geldt ook voor de Maritza's) en zoek dan het bijbehorende beeld (niet de bedrijfslogo's en versieringen) van de Brother naaimachine, het zijn nl. net als bij Appie H Brothers met eigen merk er op.

    BeantwoordenVerwijderen