Welkom op mijn blog !!

Mijn foto
Met vilten, schilderen, fotograferen en beeldhouwen vul ik al mijn vrijetijd.

zaterdag 22 oktober 2011

Molen

Sinds deze maand is de molen in ons dorp weer in ere hersteld. Sinds 1930 was er na een brand alleen nog maar het gemetselde deel over. De wieken en de houten omloop waren verbrand. Nu heeft de gemeente besloten om er toch maar een monument van te maken. Omdat de molenaar vroeger een belangrijke functie had in het dorpsleven was het in die tijd gebruikelijk dat er ook een cafĂ© of herberg bij gebouwd werd. Alles bij elkaar is het een leuke plek in het dorp geworden. Tegenover de molen is een grasveld en daarop staat een groot Heilig Hart beeld. Elk jaar wordt op de eerste zondag in mei hier een openluchtmis opgedragen. Maar het beeld heeft, sinds ik de foto maakte, nog een andere functie. Kijk maar......
De molen met het cafe


en als het niet waait helpt Jesus een handje mee.....

3 opmerkingen:

  1. You might not have a Halloween in the Netherlands, but it seems you have a lot of magic. A cafe with a windmill and Jesus giving an hand on non windy days? Totally magical!

    P.S. You can have a bit of my All Hallow's Eve ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja hij is er toch om een handje toe te steken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haa !!
    Da's een goeie "Dan helpt Jezus een handje mee"!!
    Wat geinig gekiekt Patty !
    Echt lachen.

    BeantwoordenVerwijderen